zondag 28 maart 2010

Wiegje hippeldieg...


Elke keer als ik deze wiegjes maak moet ik aan het sprookje De huishouding, van de gebroeders Grimm denken.
Het is bijna meer een gedichtje dan een sprookje en kleine kinderen smullen er van.

Even een klein stukje er van:
Heb jij ook een wieg?
Hoe heet jouw wieg?
Hippeldieg;
Mijn wieg hippeldieg,jouw wieg hippeldieg;
mijn pop kletskop.jouw pop kletskop;
mijn man cham,jouw man cham;
ik naar Walpe,jij naar Walpe;
samen, samengaan wij dan.

Het is echt een stapelsprookje en voor wie het even helemaal wil lezen, het is sprookje 140 uit het sprookjes boek van Grimm.
Groetjes Else

2 opmerkingen:

  1. Wat een priegelwerk heb je weer gemaakt Else. Wat een lief koppie.
    Het sprookje ken ik niet, ik zal het eens opzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief klein popje, wat een priegelwerk.
    Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen

Volgers